۱۳ مهر ۱۳۹۹، ۱۱:۴۳

دبیر ستاد اربعین گیلان:

مواکب هیچ گونه خدماتی اربعین حسینی در مرزها ارائه نمی دهند

مواکب هیچ گونه خدماتی اربعین حسینی در مرزها ارائه نمی دهند

رشت- دبیر ستاد اربعین استان گیلان با اشاره به لغو اعزام زائر برای راهپیمایی اربعین حسینی، گفت: امسال هیچ گونه خدماتی در قالب موکب ها در مرزهای ایران و حتی عراق ارائه نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نادر عبدالله پور صبح یکشنبه در جلسه ستاد اربعین گیلان در سالن غدیر استانداری با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی و شیوع ویروس کرونا و عدم برگزاری راهپیمایی، اظهار کرد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده از سوی ستاد ملی کرونا مدت زمان برگزاری مراسم عزاداری در اربعین حسینی حداکثر یک ساعت اعلام شده است.

وی با تأکید بر اینکه همه دستور العمل های بهداشتی باید از سوی متولیان برگزاری مراسم رعایت شود، افزود: در روز اربعین نیز هزینه‌های برگزاری مراسم در قالب تهیه بسته‌های حمایتی و معیشتی و غذای نذری به صورت بسته بندی شده و با رعایت بهداشت تهیه و در میان خانواده‌های نیازمند توزیع خواهد شد.

دبیر ستاد اربعین استان گیلان در ادامه با اشاره به عدم ارائه خدمات حمل و نقل برای اعزام زائر به مرزهای کشور برای حضور در عراق، تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا امسال هیچ گونه برنامه ریزی در زمینه استقرار موکب ها و ارائه خدمات در داخل و حتی خاک عراق تعریف نشده است.

وی با بیان اینکه باید در حوزه رسانه‌ای و فضای مجازی نیز اطلاع رسانی لازم انجام شود تا از اعزام شهروندان به مرزها خودداری شود، گفت: نباید شرایط به گونه‌ای باشد که سبب تحریک عزاداران به ویژه جوانان با توجه به احساساتی بودن برای حضور در مرزها و ایجاد مشکل برای ایران و کشور عراق شود در این راستای نیروی انتظامی، سپاه و سایر ارگان‌های مسئول فضای مجازی و رسانه‌ای استان را رصد کنند.

عبدالله پور در ادامه به سیل هفته گذشته در شهرستان تالش اشاره و با بیان اینکه ایام اربعین حسینی بهترین زمان برای سوق دادن کمک‌های مومنانه به سمت این شهرستان است، افزود: در زمینه ذبح قربانی برای روز اربعین نیز باید با حضور کارشناسان دامپزشکی برای جلوگیری از هر گونه آلودگی در دام‌ها و در مکان‌های مشخص شده انجام شود.

وی با اشاره به برگزاری مراسم مرکزی در روز اربعین از سوی کمیته تبلیغ با همکاری تبلیغات اسلامی و سپاه و سایر نهادها، تأکید کرد: شهرداران در حوزه فضاسازی برای ایانم اربعین همکاری‌های لازم را داشته باشند.

دبیر ستاد اربعین گیلان افزود: همه ما تلاش کردیم تا فضا به گونه‌ای ایجاد شود که پیاده روی اربعین حسینی امسال نیز همانند سال‌های گذشته برگزار شود اما شیوع ویروس کرونا سبب لغو این مراسم شد امیدواریم در سال آینده با تعداد و شور بیشتر در راهپیمایی حضور داشته باشیم.

کد خبر 5039641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha